Bildekor og Foliering
Har du ikke bildekor?
Hver gang du er ute å kjører, så ser du alltid en forbipassernede bil som er dekorert med logoer, tekster eller design. Det sies at man må se en reklame minst 7 ganger før man responderer til den. En dekorert bil er en reklameplattform som skaper stor synlighet.
Har det egentlig effekt?
Neste gang du stopper på en offentlig parkeringsplass, eller er ute å kjører, prøv å tell hvor mange biler du ser med bildekor. Hvis du ser en bil med et dekor som du har sett før, så fortsetter dette å forsterke inntrykket av den merkevaren. Hjernen vår konsumerer mye mer informasjon enn det vi er bevisst på, og reklame på en bil vil bli lagret i underbevisstheten din over tid. Dette vil påvirke valget ditt senere når du skal velge mellom forskjellige aktører.
Det ble gjort en eksperiment
Coca Cola gjorde et eksperiment for en god del år siden som viste interessante resultater. En film skulle vises på kino. I filmen var det klippet inn bilder og tekst relatert til salg av Coca Cola som ble vist i 1/24 av et sekund. Dette "glimtet" ble gjentatt en rekke ganger gjennom filmen. Seerne visste ingenting, og ingen kunne meddele å ha sett noe Coca Cola relatert under visningen. Etter at filmen var ferdig, var det salg av cola-flasker på utsiden av kinoen. Salget av cola-flasker var større hos gruppen som hadde blitt eksponert for Coca Cola bilder/tekst.
Hvorfor er dette relevant?
Underbevisstheten vår plukker opp informasjon som vi selv ikke er klar over, og dette gjør at f.eks en merkevare "føles kjent" når vi tror vi ser den for første gang. Et bra bildekor er med på å skape denne gjenkjennelses-effekten hos mennesker.
Flere fordeler:
-
Du får en mer profesjonell utstråling ovenfor dine kunder.
-
I snitt ser 3500 mennesker bilen din hver dag.
-
Vi streber etter å være raskest i hele Bergen på bildekor
Ta kontakt i dag.
